Nieuws  

Hoewel steeds meer werkgevers het belangrijk vinden te investeren in de ontwikkeling van hun medewerkers, blijft een groot deel van het potentieel aan talent nog onbenut. Dit geldt vooral voor de ‘vergeten groep’ van praktisch opgeleide …

Datum: 4 november 2019
Bron: Unique Plaats op:

Hr-dienstverlener Unique organiseert van 29 oktober tot 2 november de week van het anonieme cv. Tijdens deze week gaan alle Unique-consultants met alleen anonieme cv’s op pad. Documenten zonder persoonsgegevens en jaartallen. De lezer kan …

Datum: 22 oktober 2018
Bron: Unique Plaats op:
Redactie Video
In nauwe samenwerking met klanten en andere partners werkt Trigion aan vernieuwende oplossingen voor de vraagstukken van nu en straks. Deze aanpak kreeg onlangs een extra impuls tijdens een seminar in de Johan Cruijff ArenA. Stijn Merkelbach, verantwoordelijk ...

De arbeidsmarkt is krap en veel organisaties hebben moeite met het vinden van gekwalificeerd personeel. Toch blijken aantrekkelijk werkgeverschap en de ontwikkeling van werknemers grotere personele uitdagingen dan werving. Dit blijkt uit de Hr …

Categorie: HRM
Datum: 12 juli 2018
Bron: Unique Plaats op:

10 procent van de werkgevers in de grootzakelijke markt ziet het verzuim van medewerkers als falen. Voor de werkgevers in het mkb is dit percentage lager, 6 procent. Van de Nederlandse werknemers zegt 15 procent dat ziek zijn wordt afgekeurd …

Categorie: HRM
Datum: 4 april 2018
Bron: Unique Plaats op:
Redactie Video

Het gaat om informatie!

Ergens hebben we de verkeerde afslag genomen en zijn we ons gaan focussen op kennismanagement. Maar guess what? Niemand weet eigenlijk precies wat kennis of wat kenniswerken is, maar iedereen heeft ...

Eén op de tien werknemers zoekt tijdens het werk stiekem naar een nieuwe baan. Dat blijkt uit onderzoek van hr-dienstverlener Unique onder 1600 respondenten. 13 procent zegt vacatures te bekijken onder werktijd, maar dat hun leidinggevende …

Categorie: HRM
Datum: 26 maart 2018
Bron: Unique Plaats op:

Een te zwaar eisenpakket is de grootste afknapper bij vacatures. Dit blijkt uit onderzoek van hr-dienstverlener Unique onder 2420 (potentiële) werkzoekenden. Bijna de helft (48%) geeft aan dat ze afhaken wanneer ze een voor hen onrealistische …

Categorie: Markt en onderzoek
Datum: 3 januari 2018
Bron: Unique Plaats op:
Redactie Video
Netwerkaudio bezorgt mij en mijn collega’s een déjà vu-gevoel. Waarom? Omdat het ontwikkelingstraject en de uitrol naar de markt opvallend veel lijkt op die van netwerkvideo van zo’n twintig jaar geleden. Waarom netwerkaudio-oplossingen ...

Meer dan de helft van de Nederlandse mkb’ers (53%) is van mening dat talent niet schaars is, als je maar weet waar je moet zoeken. Vooral het eigen netwerk en dat van collega’s wordt ingezet om nieuw personeel te werven (59%). Hierna …

Datum: 31 augustus 2017
Bron: Unique Plaats op:

Het ontbreken van doorgroeimogelijkheden (33%) is volgens mkb-professionals de belangrijkste reden dat medewerkers uit dienst gaan, naast pensionering. Tegelijkertijd geeft slechts 16 procent aan te willen investeren in doorgroeimogelijkheden …

Categorie: HRM
Datum: 2 januari 2017
Bron: Unique Plaats op:
Redactie Video

Eindelijk komen we uit de informatiechaos


Artificial Intelligence (AI) is niet zo nieuw als het klinkt: er zijn al langer talloze initiatieven gaande om zowel machines en mensen als processen slimmer te laten omgaan met ...

De ruime meerderheid (78 procent) van de Nederlandse MKB’ers vindt de doorstroom van medewerkers binnen de organisatie belangrijk. Op dit moment wordt in 62 procent van de MKB bedrijven doorstroom gefaciliteerd, 15 procent zou dit meer willen doen …

Datum: 30 augustus 2013
Bron: Unique Plaats op:

De meerderheid (62 procent) van de Nederlandse werknemers gaat niet met een gerust gevoel op vakantie. Hiervan weet een kwart zeker dat het werk blijft liggen tijdens hun vakantie en 37 procent probeert de zorgen hierover van zich af te zetten. Zij vinden …

Categorie: HRM
Datum: 26 juli 2013
Bron: Unique Plaats op:
Agenda vrijdag, 15 november 2019
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 21 22 23 24
25 26 28 29 30
Spotlight
20-11-2019
27-11-2019
03-12-2019
18-03-2020
19-03-2020
20-03-2020
24-03-2020

47 procent van de MKB’ers zet social media actief in om nieuw personeel te werven. LinkedIn is van alle social media het meest populaire medium, dit wordt door 87 procent van de MKB’ers gebruikt voor wervingsdoeleinden. Twitter komt op de …

Categorie: Markt en onderzoek, HRM
Datum: 22 juli 2013
Bron: Unique Plaats op:

MKB’ers vinden match, mentaliteit en motivatie de drie belangrijkste aspecten bij het aannemen van nieuwe medewerkers. De match van de persoon met de bedrijfscultuur en de mentaliteit worden beide met 97 procent als meest belangrijk ervaren. 96 …

Categorie: Personeel, Markt en onderzoek
Datum: 27 mei 2013
Bron: Unique Plaats op:

De meerderheid van de MKB’ers wil de mogelijkheden voor plaats- en tijdonafhankelijk werken niet verder uitbreiden in de toekomst. 58 procent van de MKB’ers wil de flexibiliteit in werktijden niet vergroten en 60 procent wil de flexibiliteit …

Categorie: Personeel, Markt en onderzoek, Het Nieuwe Werken
Datum: 11 april 2013
Bron: Unique Plaats op:
   
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,48 seconden.