Nieuws  
 

Salesforce presenteert een nieuw onderzoek van IDC waarin de economische impact van AI op CRM wordt onderzocht. AI-gestuurde CRM-activiteiten vergroten de efficiëntie van hoe bedrijven verkopen, service verlenen en een markt creëren waardoor ze uiteindelijk meer dan $1,1 miljard extra bijdragen aan het bruto binnenlands product (BBP) en 800.000 nieuwe banen creëren tot 2021.

De belangrijkste bevindingen uit het IDC-rapport over de economische impact van AI op CRM zijn:

  • AI-gestuurde CRM-systemen kunnen vanaf begin 2017 tot eind 2021 de wereldwijde bedrijfsomzet verhogen met $1,1 miljard.
  • Deze boost komt vooral voort uit verhoogde productiviteit ($121 miljard) en verlaagde automatiseringskosten ($265 miljard).
  • De verschillende toepassingen van AI, die bedrijven willen gaan gebruiken of waar ze geïnteresseerd in zijn, gaan van zelflerende systemen (25 procent) en stemherkenning (30 procent) tot tekstanalyse (27 procent) en geavanceerde numerologische analyses (31 procent).
  • AI creëert tegen 2021 800.000 nieuwe banen en gaat daarmee voorbij aan het aantal banen dat deze nieuwe automatisering kost.

Plaats op:
Datum: 16 juni 2017
Bron: Salesforce
Gerelateerde artikelen  
29-10-2015 Nieuws IDC: ‘Salesforce goed voor ruim 11.200 banen in Nederland’
10-07-2015 Nieuws Brainport toont veerkracht en weet economische groei te versnellen
15-01-2013 Nieuws Export 5 procent hoger
20-03-2013 Nieuws In 145 duizend banen wordt een ton of meer verdiend
03-12-2012 Nieuws Smakelijk weten: trends in landbouw, voeding en gezondheid
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,53 seconden.