Nieuws  
 

70% van de Europese consumenten zegt dat de beste merken hen als individuen behandelen, zo blijkt uit nieuw onderzoek in opdracht van technologiespecialist Ricoh. Deze bevindingen van een enquête bij 3600 consumenten benadrukken het belang van persoonlijke communicatie vanuit bedrijven.

Ricoh heeft een Triple R-score uitgewerkt, waarbij de consument aangeeft in welke mate merken kwalitatief hoogstaande relaties opbouwen voor (Reach), tijdens (Respond) en na (Retain) de aankoop.

De volgende in heel Europa actieve, consumentengerichte merken  behaalden uitstekende scores op deze drie gebieden:



Uit het onderzoek blijkt ook dat 57% meer zou besteden bij merken die ervoor zorgen dat ze zich gewaardeerd voelen, wat het belang van gepersonaliseerde communicatie voor bedrijven verder benadrukt.

Maurits Aalders, Director Marketing bij Ricoh Nederland zegt: “De consument vindt Triple R-merken toonaangevend op het gebied van snelle en persoonlijke dienstverlening. Om in te spelen op de verwachtingen van de klant zijn geoptimaliseerde interne processen en de juiste technologie van essentieel belang. Het onderzoek dat we lieten uitvoeren, toont dat 57% van de consumenten ook meer zou besteden bij merken die ervoor zorgen dat ze zich gewaardeerd voelen. Dat beklemtoont het feit dat omzetgroei nauw moet samenhangen met eenvoudige interactiemogelijkheden en de consument het gevoel geven dat hij gewaardeerd wordt.”

De consumenten willen dat merken evalueren op welke punten van het koopproces ze het meeste aandacht besteden aan hun behoeften. 50% is ervan overtuigd dat merken vooral om hun klanten geven vóór de aankoop. 59% vindt dat merken alleen om hun uitgaves geven, niet om de klantenservice. En 70% zou willen dat merken meer aandacht besteden aan hun behoeften tijdens en na de aankoop.

Aalders vervolgt: “Om succes te boeken in een wereld met digitale focus moeten merken de juiste digitale oplossingen toepassen om dichter bij de klant te komen. Tijdrovende processen automatiseren, zodat de medewerkers aandacht kunnen besteden aan taken die de klantentevredenheid vergroten. Dit is een win-winscenario voor de onderneming en de klant, en zorgt voor rendabele groei. Met de juiste technologie zijn digitale processen krachtige tools om de hedendaagse klant tevreden te stellen en te behouden.”

Plaats op:
Datum: 12 juni 2017
Categorie: Markt en onderzoek
Bron: Ricoh
Gerelateerde artikelen  
07-12-2012 Nieuws Vraag naar duurzame producten blijkt crisisproof
10-02-2016 Nieuws Consumenten willen producten en diensten van n technologiemerk
01-07-2013 Nieuws Hygine-expert Tork versterkt positie in Europese markt
09-11-2016 Nieuws Marketeers zien kansen van digitale transformatie, maar maken zich ook zorgen …
23-09-2009 Nieuws Rol van contactcenters belangrijker door recessie
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,61 seconden.