Nieuws  
 

Audiovisueel totaalinrichter BIS B.V., dat vorig jaar onderdeel werd van de Canadese multinational Mood Media Corporation, breidt zijn activiteiten per 1 juli uit naar Duitsland, Frankrijk en Groot Brittannië. Met deze uitbreiding wordt BIS het grootste bedrijf in Europa op audiovisueel gebied.

BIS is sinds 1983 actief op het gebied van AV & ICT integratie en ruimte-inrichting en richtte de laatste zes jaar zo’n 30.000 ruimtes in bij duizenden organisaties; variërend van multinationals tot MKB organisaties en van ziekenhuizen, gemeenten en onderwijsinstellingen tot farmaceuten, uitvaartorganisaties en offshore giganten. De BIS kennis, kunde en ervaring komt nu ook beschikbaar in andere delen van Europa. Aangevuld met het netwerk en de expertise van Mood dat al in deze landen actief is, creëren beide organisaties een veelomvattende dienstverlening, die door weinig andere marktpartijen kan worden geëvenaard.

Jean Pierre Overbeek, CEO van de BIS, licht toe: “Er is in het afgelopen jaar veel werk verricht om de BIS groep te integreren in de Europese Mood organisatie. Dit heeft geresulteerd in een structuur waarbij BIS verantwoordelijk is voor het aanbieden en realiseren van kwalitatieve totaaloplossingen waarin nieuwe beeld- en geluidtechnieken samen met ICT een centrale plaats innemen. Door de bundeling van onze krachten zijn wij nu ook in staat organisaties in andere Europese landen toegevoegde waarde te bieden op het gebied van audiovisuele ruimte-inrichting en andere typen audiovisuele oplossingen, waaronder videocommunicatie.”

Ben Gujral, Chief Financial Officer van Mood Media Corporation, is verheugd met de verbreding en verdieping in de dienstverlening, die de nieuw gevormde Europese organisatie biedt: “Met name bij audiovisuele totaalinrichting, waaronder videoconferencing, zien we dat onze klanten en potentiële klanten grensoverschrijdende oplossingen in Europa willen. Met de 800 specialisten die Mood in Europa in dienst heeft, kunnen we als een van de weinige organisaties fantastisch inspelen op die trend”.

BIS en Mood behoren tot één organisatie, maar worden apart gepositioneerd. Mood is wereldmarktleider in in-store belevingscreatie in de retail en hospitality branche met behulp van audio, video en geur. BIS is een sterke partij die audiovisuele & ICT systemen in bijna alle sectoren integreert. Om te voorkomen dat de zorgvuldig opgebouwde imago’s elkaar vertroebelen én omdat de dienstverlening van beide organisaties heel goed naast elkaar kunnen bestaan en elkaar op veel onderdelen versterken, is gekozen voor de strategie zoals die nu is ingezet.

 

 

Plaats op:
Datum: 12 juni 2013
Categorie: Nieuw product of dienst, Audio Visueel
Bron: BIS
Gerelateerde artikelen  
04-07-2011 Nieuws BIS treedt toe tot wereldwijde AV Global Alliance
02-01-2019 Nieuws Audiovisueel marktleider BIS gaat verder als BIS|Econocom
13-11-2018 Nieuws Kinly neemt MK2 Audiovisueel over
24-03-2016 Nieuws Central Point en Ricoh breiden samenwerking uit
23-01-2013 Nieuws Epatra BV neemt belang in LRS Solutions BV
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,7 seconden.