Nieuws  
 

Professionals kunnen hun prestaties verbeteren door directer en bondiger te communiceren. Althans, dit is één van de veelvoorkomende tips die zij door interne en externe relaties aangereikt krijgen. De meeste tips aan professionals zijn op interpersoonlijk vlak. Dit stelt feedbackspecialist Feedback4Professionals aan de hand van een analyse van feedback aan ruim 1.000 professionals.

Professionals kunnen ook terrein winnen door beter te luisteren. Aandachtig en goed luisteren is een veelvoorkomende tip. Op het gebied van interpersoonlijke vaardigheden blijkt ook dat inlevingsvermogen en interactie (vooral gericht op de klant) nog de nodige aandacht verdient.

Daarnaast blijkt uit de feedbackanalyse dat netwerken en het onderhouden van zakelijke relaties een belangrijk aandachtspunt is. Voor wat betreft het kennisniveau, dient dit vooral op het gebied van klantvisie en strategie bijgespijkerd te worden.

De zogenaamde tops, oftewel complimenten aan professionals, zijn gericht op collegialiteit. ‘Je bent een fijne collega’ is er zo eentje. Ook de kennis van de eigen organisatie en het betreffende vakgebied of de markt van professionals verdient veelal een top van interne en externe relaties.

“Feedback is essentieel om prestaties te verbeteren. Daarbij is het van belang om feedback uit verschillende hoeken te vergaren. In de praktijk heb je tenslotte ook niet alleen te maken met naaste collega’s. Om feedback effectief te kunnen aanwenden om prestaties te verbeteren, heb ik de 3D feedback methode ontwikkeld. Hierbij worden ook externe relaties in het feedbackproces betrokken. Daarnaast is een belangrijke succesfactor van effectieve inzet van feedback dat je regelmatig de polsstok uitwerpt. Je kunt jezelf dan steeds op scherp stellen door te polsen welke vooruitgang je boekt en of je op de goede weg bent”, aldus Eric van Paridon, co-founder van Feedback4Professionals.

 

Plaats op:
Datum: 12 maart 2013
Categorie: Opleidingen
Bron: Feedback4Professionals
Gerelateerde artikelen  
17-06-2016 Achtergrondartikelen Aan welke geluks-knoppen draai jij?
12-12-2016 Nieuws De vijf meest voorkomende irritante kantoorgewoontes
12-12-2012 Nieuws Ruim 80 procent van zzpers bespaart dit jaar op kerstgeschenken
27-05-2013 Nieuws Facility Management is de katalysator voor een gastvrije organisatie
13-12-2016 Nieuws Organisaties kwetsbaar voor IT-bedreigingen van binnenuit
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,58 seconden.