Laatste nieuws
 
 
  Achtergrondartikelen  

Wanneer u start met de implementatie van een FMIS weet u waarschijnlijk zelf heel goed wat het FMIS u moet opleveren. Dit kan zijn:

  • Het verkrijgen van meer inzicht in facilitaire processen.
  • Het verbeteren van communicatieprocessen.
  • Het verbeteren van de dienstverlening.

Maar wanneer is de implementatie van een FMIS ook geslaagd voor andere facilitaire stakeholders binnen uw organisatie?
Wat voor u een vanzelfsprekend resultaat is van de FMIS-implementatie, hoeft voor andere stakeholders niet vanzelfsprekend te zijn. Een servicedeskmedewerker heeft andere verwachtingen bij een FMIS, dan een interne klant of een lid van de Raad van Bestuur. Om iedereen binnen uw organisatie warm te krijgen voor een FMIS-implementatie, is het daarom goed om stil te staan bij de belangen van facilitaire stakeholders.

Bevraag uw facilitaire stakeholders
Welke voordelen worden er gerealiseerd met de implementatie van een FMIS? Wanneer voegt het systeem nu echt waarde toe voor de betreffende stakeholder? Belangrijke vragen die u uw stakeholders wel moet stellen. Wanneer u weet wat voor hen belangrijk is, kunt u hen ook veel beter ondersteunen bij het in kaart brengen van de ROI.
De servicedeskmedewerker wil bijvoorbeeld zijn interne klanten goed helpen. Dit kan hij het beste als hij meldingen snel en op eenvoudige wijze in het systeem kan plaatsen. Voor het lid van de Raad van Bestuur maakt het niet zoveel uit hoe een melding in het systeem komt, als hij maar weet dat hij met de inzet van een FMIS voldoet aan belangrijke wet & regelgeving (en welke boetes hij dus voorkomt). Als facilitair manager wilt u weten hoe u de dienstverlening kunt verbeteren door overzichtelijke rapportages van de meldingen te genereren. Drie verschillende voorbeelden van drie verschillende stakeholders.

Maak user stories
Om het voor uw stakeholders makkelijker te maken de ROI van het FMIS te begrijpen, kunt u hen helpen door user stories te maken. Door deze user stories specifiek te enten op de stakeholders, krijgen zij inzicht in de toegevoegde waarde van het FMIS. En dan met name op de onderwerpen die zij van belang vinden.
Uiteindelijk zijn doelstellingen van stakeholders vaak samen te vatten in het besparen van tijd, geld en/of het vergroten van klanttevredenheid. Maar wilt u echt draagvlak creëren voor de implementatie van het FMIS, dan is het zaak dat u erachter komt wat andere stakeholders uit de verschillende lagen van uw organisatie verwachten.

Wilt u meer weten over de ROI van een FMIS?

Download dan het gratis e-book van Ultimo ‘Wat is de ROI van een FMIS?’

Plaats op:
Datum: 25 juli 2017
Bron: Ultimo Software Solutions BV
Gerelateerde artikelen  
13-03-2017 Achtergrondartikelen De ROI van een FMIS in 5-stappen
04-07-2017 Achtergrondartikelen Een FMIS, meer dan een digitale kaartenbak
30-01-2017 Achtergrondartikelen Meer inzicht met een FMIS
25-01-2016 Nieuws Vastgoedbeheer met behulp van een FMIS
19-09-2017 Achtergrondartikelen Hoe vindt u een FMIS dat bij uw organisatie past?
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2017 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,21 seconden.