Laatste nieuws
 
 
  Achtergrondartikelen  

De interne klant staat bij u op de eerste plaats. Elke dag weer streeft u naar optimale klanttevredenheid en een goed lopend facilitair proces. Een facilitair management informatiesysteem (FMIS) speelt hier een grote rol in. Dankzij dit systeem zijn facilitair managers in staat om processen, zoals het cateringproces, te structureren en te zorgen voor continue verbeteringen. En om juist te weten waar nou precies de behoefte van uw klant ligt.
 


Uw cateringinformatie op één centrale plek
Een FMIS is voor veel organisaties onmisbaar. Het FMIS is eigenlijk een stukje software dat informatie bevat die u nodig heeft om uw werk goed te doen. In plaats van alles in mapjes, Excellijsten of mailtjes te bewaren, bewaart u alle informatie op één centrale plek. Met rapportages en dashboards verkrijgt u stuurinformatie en kan het FMIS u antwoord geven op een vraag als:

Hoe kan ik catering nog meer op de klantbehoefte laten aansluiten?
Om hier een passend antwoord op te krijgen, dient u de juiste cruciale informatie boven water te krijgen. Ondersteun daarom uw cateringproces ook in Ultimo met de module Reserveringen. Niet alleen  weet u dan hoe vaak catering wordt aangevraagd, maar ook:
•    Welke soorten catering er worden aangevraagd (bijv. lunch/koffie & thee/gebak/borrelhapjes);
•    Voor welke gelegenheden catering wordt aangevraagd (bijv. verjaardag/projectafsluiting/borrel/interne training/jubileum);
•    Welke afdelingen er vaak catering aanvragen (bijv. verkoop/directie/productie).

Input is output. Door aan de invoerzijde de juiste vragen te stellen, krijgt u door rapportages inzicht in de soorten cateringaanvragen. Zodat u inzicht krijg in hoe vaak catering wordt besteld en voor welke gelegenheden. U bent daardoor ook beter in staat om de behoeften op het gebied van catering beter aan te sluiten op de klantbehoeften.

Behaal uw facilitaire doelstellingen met een FMIS
Door het inzicht in de klantbehoefte, oefent u meer invloed uit op het facilitaire proces. U concretiseert uw doelstellingen op het gebied van klanttevredenheid stukken makkelijker. Op den duur weet u bijvoorbeeld wie uw belangrijkste klanten zijn en wat de meest voorkomende gelegenheden zijn. Maar ook welke type catering het meest wordt aangevraagd. En inventariseert u eenvoudig welke aanpassingen nodig zijn in het aanbod. Vervolgens voert u deze aanpassingen eenvoudig in uw aanbod en in de tooling door.

De software helpt u dus bij het krijgen van nog meer inzicht in de wensen van uw klanten. Maar dat is niet het enige waar het systeem u bij helpt.

Plaats op:
Datum: 29 mei 2019
Bron: Ultimo Software Solutions BV
Gerelateerde artikelen  
19-09-2017 Achtergrondartikelen Hoe vindt u een FMIS dat bij uw organisatie past?
30-01-2017 Achtergrondartikelen Meer inzicht met een FMIS
08-02-2018 Achtergrondartikelen Een slim FMIS, dankzij slimme interfaces
25-07-2018 Achtergrondartikelen Een slim FMIS, dankzij slimme interfaces
25-07-2017 Achtergrondartikelen Kent u de ROI van uw facilitaire stakeholders?
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,4 seconden.