Laatste nieuws
 
 
  Achtergrondartikelen  

“Internet of things, connecting the world, everything is connected with everything”. U heeft er vast wel eens van gehoord. Tegenwoordig is er namelijk van alles mogelijk dankzij nieuwe en slimme technologieën. Technologie die u helpt om uw dienstverlening op gebied van Facility Management nog verder te optimaliseren. Want u heeft een FMIS en dankzij deze nieuwe toepassingen ontstaat er een wereld aan mogelijkheden om uw werk (en dat van uw interne klanten) leuker én makkelijker maken.
 


Een FMIS en slimme technologie
Wanneer u beschikt over een FMIS bent u al een eind op weg met het optimaliseren van uw dienstverlening. U heeft waarschijnlijk al een producten- en dienstencatalogus ingericht en kunt met handige functionaliteiten de juiste diensten efficiënt leveren. Meldingen over storingen en klachten handelt u bij binnenkomst direct af en u checkt ook altijd of uw klant tevreden is met deze afhandeling. Het FMIS ondersteunt u daarbij door processen zoveel mogelijk te regisseren en het foutpercentage tot een minimum te beperken.

Maar toch blijft het vervelend als een storing zich voordoet. Want ondanks de goede afhandeling heeft de interne klant zich hier wel aan geïrriteerd. Of misschien wel meerdere klanten, omdat een storing niet altijd direct wordt gemeld. Vervelend als bijvoorbeeld de kantoortuin al enkele dagen erg koud is. Door slimme technologie in te zetten in combinatie met een FMIS, zorgt u er niet alleen voor dat een storing snel wordt opgelost, maar voorkomt u ook de klachten.

Meer meldingen, minder klachten
U kunt klachten voorkomen door bijvoorbeeld gebruik te maken van ‘slimme sensoren’. Slimme sensoren zijn in staat om niet alleen een gebeurtenis te detecteren, maar ook om dit te communiceren. Dit betekent dat een sensor de temperatuur in een bepaalde ruimte kan meten. Zodra de temperatuur een minimale of maximale waarde bereikt, communiceert de sensor dit met het FMIS. In het FMIS wordt vervolgens automatisch een nieuwe werkbon aangemaakt om de temperatuur in een bepaalde ruimte te controleren.

U detecteert zodoende al een storing, maar u heeft formeel nog geen klacht over de temperatuur ontvangen. Door slimme sensoren binnen uw pand te activeren, voegt u dus eigenlijk een extra paar ogen en oren toe. U zult daardoor misschien meer meldingen ontvangen, maar u ontvangt minder klachten. U lost de storing immers op, voordat er überhaupt een klacht gemeld wordt. Leuke bijkomstigheid, een sensor vergeet geen melding te maken. Iets wat bij een interne klant soms nog wel gebeurt.

Smart Facility Management
De hierboven geschetste situatie is slechts een voorbeeld in de vele mogelijkheden die slimme technologieën uw organisatie bieden. Het belangrijkste is dat uw weet dat u uw FMIS kunt gebruiken om al die slimme toepassingen in te laten samenkomen. Het FMIS is immers het informatiesysteem dat leidend is voor uw organisatie. Met de inzet van nieuwe technologie, zorgt u voor verdere optimalisatie van uw processen en een nog hogere klanttevredenheid. Welcome in the world of Smart Facility Management!

door Sabine Eysink

Plaats op:
Datum: 9 januari 2019
Bron: Ultimo Software Solutions BV
Gerelateerde artikelen  
17-05-2018 Achtergrondartikelen Proactieve dienstverlening met een Integrated FMIS
07-11-2018 Achtergrondartikelen Het FMIS: de stekkerdoos voor innovaties
08-02-2018 Achtergrondartikelen Een slim FMIS, dankzij slimme interfaces
25-07-2018 Achtergrondartikelen Een slim FMIS, dankzij slimme interfaces
30-07-2018 Nieuws Samenwerking Ultimo & BuzzerBase
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,38 seconden.