Laatste nieuws
 
 
  Achtergrondartikelen  

We kennen ze. De huismeester in zijn stofjas, doet zijn taken zeer gedreven, maar verder kun je niet veel van hem verwachten. De receptioniste, die al jaren dezelfde werkzaamheden doet en niet veel verder kijkt dan haar neus lang is. Het past niet meer in de huidige tijd. Bedrijven ontwikkelen zich snel en vechten om de gunst van de klant. Daar past een ander soort facilitair medewerker bij. Pro-actiever, met kennis van zaken en gericht op de intermenselijke relatie. De 2.0 versie die breder inzetbaar is en gegarandeerd een goed gevoel geeft.

Van huismeester naar servicehost
Dolmans zet in op service. In de breedste zin van het woord. Onze servicehosts zijn de 2.0 versie van de huismeester. Breed opgeleid op facilitair gebied en daardoor multidisciplinair inzetbaar. Met technisch inzicht, maar ook open en vriendelijk, makkelijk benaderbaar. We zorgen ervoor dat onze mensen voortdurend bijgeschoold worden. Daardoor kunnen we ze meer verantwoordelijkheden geven en creëren ze zelf toegevoegde waarde in hun functie. Ze voelen zich nuttiger en halen het beste uit zichzelf, veranderen mee met de klant. Daar plukt de klant de vruchten van.

Van receptioniste naar hospitality medewerker
Onze klanten hebben zelf natuurlijk ook klanten. Die aan hun balie verschijnen, telefonisch contact zoeken of via mail. Die goed begeleid willen worden naar waar ze moeten zijn. Die zich gezien, gehoord en geholpen willen voelen. Vanaf het moment dat ze bij onze klanten binnen stappen tot het moment dat ze weer vertrekken. Dat vraagt om de 2.0 versie van een receptioniste. Een gastvrouw of gastheer die de cultuur bij onze klanten begrijpt. Die van nature gastvrij is, waardoor een intermenselijke verbinding met hun klanten ontstaat. Die proactief is richting hun klanten en die een signaleringsfunctie heeft. Die, indien gewenst, de kern van de BHV organisatie van onze klanten kan zijn. Dolmans begrijpt dat. Daarom hebben alle hospitality medewerkers van Dolmans een facilitaire achtergrond en kunnen ze ook ondersteunen op facilitair gebied. Bovendien beschikken ze over een enorme Dolmans achterban met alle mogelijke facilitaire kennis en ervaring. Ze kunnen onze klanten daardoor echt ontzorgen. Er is bovendien een geavanceerd klantregistratiesysteem beschikbaar. Maatwerk, daar staat Dolmans om bekend. Wij luisteren naar onze klanten en vertalen dit naar werkzaamheden.

Overname van medewerkers
We detacheren medewerkers, maar nemen ook mensen van onze klanten over. Met persoonlijke begeleiding tillen we die medewerkers echt naar een ander niveau. Onze klanten zijn vaak verrast hoe hun medewerkers veranderen. Abacadabra? Nee hoor, jarenlange ervaring in de coaching en begeleiding van mensen.

Duurzaamheid
Bij Dolmans vinden we het belangrijk dat ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kansen krijgen. We zien bij de meeste van onze klanten eenzelfde maatschappelijke betrokkenheid. Samen bekijken we dan hoe we iemand toch efficiënt kunnen inzetten.




Josien Wolters
Business Manager
Dolmans Facility Management.

Plaats op:
Datum: 8 januari 2018
Categorie: Blog
Bron: Dolmans
Gerelateerde artikelen  
15-01-2018 Achtergrondartikelen Uitbesteden, maar dan anders
20-12-2017 Achtergrondartikelen Facility Management vaak een kopzorg
12-06-2017 Vacatures Schoonmaakmedewerkers
12-12-2016 Nieuws Nieuwe corporate identity voor Dolmans
03-02-2016 Nieuws Dolmans maakt zich sterk
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,23 seconden.